Δευτέρα, 13 Δεκεμβρίου 2010

ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ & ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΝΥΚΤΩΝ ΕΓΧΟΡΔΩΝ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ: "ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΣΙΤΣΑΝΗ ΣΤΟΝ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ"



ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ & ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΝΥΚΤΩΝ ΕΓΧΟΡΔΩΝ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΣΙΤΣΑΝΗ ΣΤΟΝ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ (2CD)
LEGEND


Η προσφορά του Βασίλη Τσιτσάνη και του Μάνου Χατζιδάκι στο ελληνικό τραγούδι είναι γνωστή και θα μνημονεύεται στους αιώνες των αιώνων. Εξίσου γνωστή είναι η θέση του Μανώλη Μητσιά ανάμεσα στους κορυφαίους ερμηνευτές του έντεχνου-λαϊκού τραγουδιού. Η αναφορά στο εξαιρετικό διπλό δίσκο - ζωντανή ηχογράφηση Από τον Τσιτσάνη στον Χατζιδάκι θα μπορούσε λοιπόν να τελειώσει εδώ, εάν… Μα φυσικά εάν δεν είχαμε τη συμμετοχή της Ορχήστρας Νυκτών Εγχόρδων του Δήμου Πατρέων. Τα μαντολίνα, οι μάντολες και οι κιθάρες συνθέτουν ένα συγκλονιστικό ηχητικό σύμπαν, που παραπέμπει κινηματογραφικά σε όλη την ιστορία της ελληνικής μουσικής, από τις μαντολινάτες των Επτανήσων και των Αθηνών ως την Κρήτη και τις σμυρναίικες εστουδιαντίνες. Η συνάντηση Ανατολής και Δύσης βρίσκει στο μαντολίνο μία πρωτότυπη έκφανσή της. Χωρίς μπουζούκια, ηλεκτρισμό και κρουστά, ο σημερινός ακροατής καλείται εδώ να ξεχάσει τον προκάτ ήχο στον οποίον τον έχουν συνηθίσει. Και η επένδυση του Τσιτσάνη και του Χατζιδάκι από τη μαντολινάτα δεν γίνεται ως εξωτερική, επιδερμική προσθήκη, αλλά ως απολύτως φυσιολογική προέκταση της μουσικής τους.

Την ορχήστρα διευθύνει ο Θανάσης Τσιπινάκης, ενώ κακώς δεν αναφέρονται στο ένθετο οι υπόλοιποι μουσικοί. Η συμμετοχή του φωνητικού συνόλου «Ηχώ» σε διδασκαλία Λένας Σουρμελή προσδίδει επιπλέον πινελιές λυρισμού, ενώ το εικαστικό εξώφυλλο του Γιώργου Σταθόπουλου παραπέμπει στις καλύτερες στιγμές της έντεχνης δημιουργίας. Ορθά αναγράφονται οι μουσικοί που «διόρθωσαν» κάποιες λεπτομέρειες στο στούντιο· ειλικρινής η παραδοχή και παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους παραγωγούς ζωντανών και «ζωντανών» ηχογραφήσεων. Συνολικά, ένας δίσκος για τις μικρές νυχτερινές ώρες. Ακούστε τα ανατριχιαστικά «Τα παιδιά της καταιγίδας» και «Κάθε βράδυ λυπημένη».
ηρ.οικ.
(Περιοδικό ΔΙΦΩΝΟ - "Νέες Κυκλοφορίες")

Δεν υπάρχουν σχόλια: