Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015

Δέκα ωραιότερα ελληνικά ερωτικά τραγούδια

Η αρίθμηση είναι ενδεικτική, στο περίπου, ως και τυχαία τη λες. Και η επιλογή απολύτως αυθόρμητη και χωρίς σκέψη, αυτόματη. Δεν είναι τα ωραιότερα ερωτικά τραγούδια, σώνει και καλά, παρά τα ωραιότερα που μου ήρθαν πρώτα στο μυαλό. Δηλαδή, απλώς ωραιότερα. ηρ.οικ.









10. Η νύχτα μυρίζει γιασεμί
Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Μουσική: Μάριος Τόκας
Ερμηνεία: Θέμης Αδαμαντίδης

Ένας κόσμος τραγούδια, ένα δάσος "σ’ αγαπώ"

μες στα μάτια σου παίζουνε κρυφτό.
Έχεις μπει στη ζωή μου, την καρδιά μου να πονάς

κι απ’ το γέλιο στο δάκρυ με γυρνάς.


Να σε πάρω δικιά μου με έναν έρωτα τρελό
φουρτουνιάζει κι απόψε το μυαλό.
Το φεγγάρι αλήτης σού χαϊδεύει το κορμί
κι η νύχτα μυρίζει γιασεμί.

Τώρα τι να σου πω;
Φταίω, που σ’ αγαπώ.
Τ’ άστρα χίλιοι καημοί
κι η νύχτα μυρίζει γιασεμί.

Ταξιδεύω μαζί σου κι ειν’ οι σκέψεις μου κρυφές, 
μα ταξίδι δεν κάναμε ποτές.
Να σε κάνω δικιά μου σε φωνάζω τις βραδιές, 
μα δεν ήρθες και σήμερα και χθες.

Είμαι μόνος κι απόψε μέσα σε όνειρα φωτιά, 
η αγκαλιά σου για μένα ξενιτιά.
Το φεγγάρι αλήτης σού χαϊδεύει το κορμί 
κι η νύχτα μυρίζει γιασεμί.

Τώρα τι να σου πω;
Φταίω, που σ’ αγαπώ.
Τ’ άστρα χίλιοι καημοί
κι η νύχτα μυρίζει γιασεμί.







9. Αν είσαι η μεγάλη αγάπη
Στίχοι: Μάνθος Ζολώτας
Μουσική: Μάνθος Ζολώτας
Ερμηνεία: Μάνθος Ζολώτας

Πάλι κατά τύχη βρέθηκες στο δρόμο μου απάνω
Βγήκες δήθεν για περπάτημα μου λες
Νιώθω πως ζητάς αγάπη μα δεν ξέρω τι να κάνω
Που έχω πάψει να πιστεύω στις καρδιές

Αν είσαι σαν τις άλλες αγάπες
Ούτε να σ’ αγγίξω δεν αντέχω πια
Μα αν είσαι η μεγάλη αγάπη
Πες το και θ’ ανοίξω πάλι την καρδιά

Δεν έχω περιθώρια για λάθη
Δε θέλω να γυρίσω στα παλιά
Μα αν είσαι η μεγάλη αγάπη
Πες το και θ’ ανοίξω πάλι την καρδιά

Πάλι κατά τύχη βρέθηκες κι απόψε στο πλευρό μου
Πάλι μ’ έκανες να σκέφτομαι τρελά
Μα μπορεί να βγήκε αληθινό εκείνο τ’ όνειρό μου
Και να σε στέλνει της αγάπης η θεά






8. Απόψε άργησα

Στίχοι: Χρίστος Παπαδόπουλος
Μουσική: Δημήτρης Μαρκατόπουλος
Ερμηνεία: Μανώλης Χατζημανώλης - Γεωργία Ψωμά


Απόψε άργησα
κι ότι λαχτάρησα
το πηρ’ ο άνεμος που νύχτωσε στο δρόμο
κι απ’ το παράθυρο
κοιτάζω τ’ άπειρο
και το φθινόπωρο που μ’ άφησε γυμνό
στον έρωτα να βγω.

Απόψε άργησα
κι ότι σου χάρισα
στη νύχτα σκόρπισε αρώματα και σκόνη
και ο παράδεισος
έγινε άβυσσος,
ανυπεράσπιστη θα ψάξω να σε βρω,
στην κόλαση να μπω.

Απόψε άργησα να βάλω την καρδιά μπροστά,
πίστεψα τη σκέψη που ’λεγε «μετά»,
δύναμη δεν μπόρεσα να βρω
στα μάτια να σε δω
να σου πω σ’ αγαπώ.

Απόψε άργησα
κι ότι χαράμισα
τρελός αέρας μου το έφερε στα μάτια
και με τα κλάματα
ως τα χαράματα
την καθυστέρηση πληρώνω μετρητοίς,
δε θέλω να με δεις.

Απόψε άργησα
κι ότι νοστάλγησα
αφήνει τ’ όνειρο να γίνει εφιάλτης
κι απ’ τα μεσάνυχτα,
μάτια μισάνοιχτα,
μες στο λαβύρινθο θα μοιάζει λυτρωμός
η έξοδος στο φως.

Απόψε άργησα να βάλω την καρδιά μπροστά,
πίστεψα τη σκέψη που ’λεγε «μετά»,
δύναμη δεν μπόρεσα να βρω
στα μάτια να σε δω
να σου πω σ’ αγαπώ.






7. Το κενό
Στίχοι: Κατερίνα Πετράκου
Μουσική: Κατερίνα Πετράκου
Ερμηνεία: Κατερίνα Πετράκου


Κι άλλο τσιγάρο κι άλλη κασέτα

τρία πακέτα κι ειν’ η ώρα τρεις και δέκα

έχω τα φώτα μου σβηστά

τη μουσική ψιθυριστά

μη μαθευτούν τα φοβερά μου μυστικά


Χωρίς αιτία σε περιμένω
σ’ ένα σημείο που δεν ξέρεις κι είναι ξένο
γιατί κι αν ήμουν στο γνωστό
το ίδιο θα `ταν πιθανό
να `ρθεις και να βγει το προαίσθημα σωστό

Μες το μυαλό μου κάνω παιχνίδι 
βλέπω το αίσθημα να μου τελειώνει ήδη
κι άμα τελειώσει με καημό
σου λέω κάτι αληθινό
πως θα βρεθώ σε μεγαλύτερο κενό









6. Η διαδρομή (Κάτι απ' τα παλιά)
Στίχοι: Χρήστος Παναγιώτου
Μουσική: Χρήστος Παναγιώτου
Ερμηνεία: Γιώργος Κλακουμάνος (εδώ με Τα Παιδιά από την Πάτρα)



Κάποτε είχα μιαν αγάπη,
κάποτε είχα μιαν αγάπη,
μια παρηγοριά.


Τώρα έχουν γίνει αναμνήσεις,
τώρα έχουν γίνει αναμνήσεις,
δεν υπάρχουν πια.

Έτσι είναι πάντα ότι αξίζει,
φεύγει πάει πίσω δε γυρίζει,
η διαδρομή μονάχα μένει να θυμίζει
κάτι απ’ τα παλιά.

Ποιος ξέρει που να είσαι τώρα,
ποιος ξέρει που να είσαι τώρα
αγάπη μου παλιά.


Χωρίς εσένανε μου λείπει,
χωρίς εσένανε μου λείπει
η ζεστή αγκαλιά.

Έτσι είναι πάντα ότι αξίζει
φεύγει πάει πίσω δε γυρίζει,
η διαδρομή μονάχα μένει να θυμίζει
κάτι απ’ τα παλιά.









5. Κρύος ήλιος
Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης
Ερμηνεία: Στέλιος Γαλανός



Ένας κρύος ήλιος μες στην πόλη μου
κι ένας μαύρος φίλος στο κατώφλι μου.
Πώς να λησμονήσω τα χαμένα χρόνια
που με χτύπαγε ο καιρός
κι έψαχνα συμπόνια.

Όλο το φαρμάκι που 'χες ουρανέ
μέσα στην καρδιά μου τό 'ριξες καημέ.
Είπα να ξεχάσω και να συγχωρήσω
κι όπως ήμουν μόνος μου
μόνος μου να ζήσω.

Ένας κρύος ήλιος μες στα μάτια μου
μέτρησε τα χνάρια, τα κομμάτια μου.
Τα γλυκά χαμόγελα της οχιάς στολίδια
της ψευτιάς και της ντροπής
πονηρά παιχνίδια.







4. Τέσσερα βήματα
Στίχοι: Σωτήρης Κακίσης
Μουσική: Μάριος Στρόφαλης
Ερμηνεία: Αναστασία Μουτσάτσου


Νησί σ' άσπρη θάλασσα,
στη Γη συννεφάκι.
Καράβι στα κύματα,
κοντά στην Ιθάκη.

Ραβδί μες στα χέρια της
κι ο κόσμος αέρας.
Της Κίρκης της μάγισσας,
της νύχτας, της μέρας.

Δεμένος πισθάγκωνα
εγώ στο κατάρτι,
Σειρήνες με παίρνουνε
στην άκρη του χάρτη.

Τέσσερα βήματα
πιο κάτω πηγαίνω,
μακριά από σένανε
ξανά ανασαίνω.

Τέσσερα βήματα
μονάχα μου φτάνουν.
Τα μαύρα τα μάτια σου
να μη με πεθάνουν!







3. Φταίω
Στίχοι: Δημήτρης Χατζηδιάκος
Μουσική: Δημήτρης Χατζηδιάκος
Ερμηνεία: Σοφία Εμφιετζή



Εσύ δε φταις σε τίποτα, εγώ τα φταίω όλα, 

εσύ δεν υποσχέθηκες τίποτα πιο πολύ, 

εσύ δε φταις σε τίποτα, στο νου μου γίναν όλα, 

εσύ δεν υποπτεύθηκες μια σκέψη μου τρελή.



Φταίω που ενώ μεγάλωσα
τα ίδια λάθη κάνω
και τα χαμένα από καιρό
πάλι τα ξαναχάνω. 

Δε φταις εσύ που χάνομαι
στα όνειρα που κάνω.

Εσύ δεν είπες ψέματα από την πρώτη ώρα, 
εσύ δεν υποσχέθηκες τίποτα πιο πολύ, 
φταίω εγώ που ελπίζοντας άδικα πήρα φόρα
και άφησα την καρδούλα μου να ονειροπολεί.

Φταίω που ενώ μεγάλωσα
τα ίδια λάθη κάνω
και τα χαμένα από καιρό
πάλι τα ξαναχάνω. 










2. Να 'χα την ξύπνια μηχανή
Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Μουσική: Πέτρος Βαγιόπουλος
Ερμηνεία: Χριστίνα Μαραγκόζη


Να ’χα την ξύπνια μηχανή στο χρόνο να ’ρθω πίσω
να φτάσω τότε και εκεί που ήταν να σ’ αντικρίσω
να φτάσω τότε και εκεί που ήταν να σ’ αντικρίσω

Να ζήσω πάλι τη σκηνή όπου θα σε φιλήσω
αργά-αργά κι απ’ την αρχή και έτσι γλυκά να σβήσω
αργά-αργά κι απ’ την αρχή και έτσι γλυκά να σβήσω

Αχ, μετά το χωρισμό το τρελό μου το μυαλό
το τρελό μου το μυαλό μου στήνει μηχανές
Κι είναι ωστόσο τόσο απλό να ’ρθεις πάλι εσύ εδώ
να ’ρθεις πάλι εσύ εδώ, φτάνει να το θες

Να ’χα την ξύπνια μηχανή στο χρόνο να ’ρθω πίσω
πριν από κείνη τη στιγμή που μου ’πες θα σ’ αφήσω
Να ζήσω γι’ άλλη μια ζωή και να καθυστερήσω
ν’ αργήσει η δόλια η στιγμή για να σε μεταπείσω

Αχ, μετά το χωρισμό το τρελό μου το μυαλό
το τρελό μου το μυαλό μου στήνει μηχανές
Κι είναι ωστόσο τόσο απλό να ’ρθεις πάλι εσύ εδώ
να ’ρθεις πάλι εσύ εδώ, φτάνει να το θες






1. Σε λάτρεψα
Στίχοι: Γιώργος Σταυριανός
Μουσική: Γιώργος Σταυριανός
Ερμηνεία: Αρετή Μπέλλου


Είναι η βραδιά πολύ πικρή
κι είναι η καρδιά αγριεμένη
κι η αγάπη σου το λιγοστό
το φως που ξεμακραίνει.

Σε γύρεψα στον ουρανό
έρμο μικρό ασφοδίλι
σε λάτρεψα σαν το Χριστό
σ’ Ανάστασης Απρίλη
σε λάτρεψα σαν το Χριστό
μα έφυγες κάποιο δείλι.

Μ’ απόψε που σε καρτερώ
μη φοβηθείς τ’ αγιάζι
βάλε μου λάδι στις πληγές
μην κλαις πια δεν πειράζει.

Σε γύρεψα στον ουρανό
έρμο μικρό ασφοδίλι
σε λάτρεψα σαν το Χριστό
σ’ Ανάστασης Απρίλη
σε λάτρεψα σαν το Χριστό
μα έφυγες κάποιο δείλι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: