tag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post3090637317735922675..comments2024-02-08T23:39:24.248+02:00Comments on μουσικά προάστια: ΧαρταετοίΜουσικά Προάστιαhttp://www.blogger.com/profile/12894297918163460373noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-26271439441892593832010-01-04T22:22:55.004+02:002010-01-04T22:22:55.004+02:00Για να δούμε και την άποψη του Μικρούτσικου και το...Για να δούμε και την άποψη του Μικρούτσικου και του Παρίση σχετικά. Προδημοσίευση απ' τη συνέντευξή τους στα Μ.Π. (το συγκεκριμένο σημείο δεν το έβαλα στη συνέντευξη του Διφώνου λόγω έλλειψης χώρου):<br /><br />Στις συναυλίες σας προβάλλετε βίντεο με εικόνες παράλληλα με τα τραγούδια. Δεν αναπαράγει αυτή η πρακτική μια τηλεοπτική λογική κυριαρχίας της εικόνας;<br /><br />Θ.Μ.: Καταρχήν έχουμε έναν συνεργάτη που ήρθε από το εξωτερικό και δεν ήξερε στην αρχή την ελληνική πραγματικότητα, ούτε τη μουσική μας. Επειδή αυτό έγινε σχετικά βιαστικά, οφείλω να πω ότι υπήρξε ένας αυτοσχεδιασμός και ότι μπορεί να υπήρξαν κάποια σημεία που μας ξέφυγαν. Αυτό το λέω γιατί θέλω να είμαι έντιμος. Μέλημά μας είναι να δουλέψουμε καλύτερα στην επόμενη φάση, με τον ίδιο πάντα γιατί είναι πολύ ταλαντούχος. Πρόθεσή μας δεν ήταν η τηλεοπτικοποίηση των γεγονότων. Εμείς κινηθήκαμε προς μία εντελώς αφηρημένη αντίστιξη μιας εικόνας στη μουσική. Ένα παράδειγμα είναι η «Δίκοπη ζωή» με τα στρατιωτάκια και τα ρολόγια, πράγματα δηλαδή τα οποία έχουν αισθητική σημασία και καθόλου επεξήγηση των εικόνων. Θέλαμε όμως σε 4-5 έντονα πολιτικά τραγούδια, όπως στο «Αυτούς τους έχω βαρεθεί» και τη «Μπαλάντα του οπερατέρ» να φύγουμε από το αφηρημένο και να πάμε στο κάμερα-στυλό, Τζίγκα Βερτώφ, δεκαετία του ’20. Θεωρώ ότι τη δεκαετία του ’20 στον κινηματογράφο βγήκε ό,τι πιο σημαντικό παγκοσμίως στην ιστορία του, και βγήκε απ’ τους Σοβιετικούς κινηματογραφιστές, το θηρίο που λεγόταν Αϊζενστάιν και τον Τζίγκα Βερτώφ και την «κάμερα του δρόμου». Σε πάνω από τα μισά τραγούδια πάντως η δουλειά του Άρη Σπυράτου είναι εξπρεσιονιστική, στα υπόλοιπα 4-5 τραγούδια η πρόθεσή μας ήταν για κάμερα-στυλό του δρόμου. Την παράσταση την ξεκινούσαμε με μένα στο πιάνο παίζοντας ένα τραγούδι του Μαγιακόβσκι που λέει: «Η τέχνη δεν πρέπει να αντανακλά σαν τον καθρέφτη μα σαν φακός να μεγεθύνει». Αυτό θέλαμε να πετύχουμε, τη μεγέθυνση, όχι σαν επεξήγηση αλλά σαν αντίστιξη εξπρεσιονισμού.<br /><br />Κ.Π.: Η εικόνα μπήκε εξπρεσιονιστικά σ’ αυτή την παράσταση. Δεν πήγαμε να καταδείξουμε ούτε να κατηγορήσουμε με το πολιτικό τραγούδι. Εικαστικά κινηθήκαμε. Και προσπαθήσαμε να δώσουμε τις δικές μας πολλαπλές απαντήσεις στα κενά των συμβόλων.<br /><br />Θ.Μ.: Ακόμα και στη «Μπαλάντα του οπερατέρ» όπου ο Μπίρμαν μιλάει για τη Χιλή, η εικόνα προέρχεται από σαράντα διαφορετικά μέρη, από το Πολυτεχνείο, τα Δεκεμβριανά, τον Αλιέντε…Μουσικά Προάστιαhttps://www.blogger.com/profile/12894297918163460373noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-24890240378871494892010-01-04T20:17:30.831+02:002010-01-04T20:17:30.831+02:00Αγαπητέ Κ, θέλω πρώτα απ' όλα να σου ευχηθώ κα...Αγαπητέ Κ, θέλω πρώτα απ' όλα να σου ευχηθώ καλή χρονιά και χρόνια πολλά. Τώρα για τα σχόλιά <br />σου σχετικά με περσινά (κυριολεκτικά πλέον!) ξινά σταφύλια:<br />1. Εδώ επιχείρησα να δώσω ειρωνικό τόνο. Απέτυχα παταγωδώς αν κρίνω από αυτά που κατάλαβες...<br />2. Από αυτά που διαβάζω ("μας πετάνε σε μια συναυλία 500 εικόνες που εικονογραφούν με πολύ εύκολο <br />τρόπο και με ελάχιστη φαντασία τα τραγούδια"), πρέπει να παρακολουθήσαμε τελείως διαφορετικές συναυλίες, παρότι βρισκόμασταν στο ίδιο χωροχρονικό σημείο! Πέρα από αυτό όμως, που τελικά σχετίζεται με το γούστο του καθενός, με προβληματίζουν οι λέξεις που χρησιμοποιείς: "επιβάλλουν", <br />"ξενερώνουν", "κακομεταχειρίζονται". Είναι σαφές, λέω εγώ ο αδαής, ότι όταν πας σε μια συναυλία <br />με τη θέλησή σου και πληρώνεις το σεβαστό ομολογουμένως ποσό πάλι με τη θέλησή σου, γνωρίζεις ότι θα παρακολουθήσεις κάτι το οποίο δεν θα είναι απαραίτητα της αρεσκείας σου - δεν είναι εξαρχής εξασφαλισμένη η ικανοποίησή μας βλέπεις. Από τη στιγμή που δεν σου άρεσε, καλά θα κάνεις να μην ξαναπάς και επίσης καλά κάνεις που λες ότι δεν σου άρεσε. Αλλά από αυτό μέχρι να μιλάς για "επιβολή" και "κακομεταχείριση", η απόσταση είναι αχανής.<br />3. Κανείς δεν λέει ότι "πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε παραπάνω από μια μορφη τέχνης σε μια <br />συναυλία" - απλά ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου έκρινε ότι έτσι ήθελε για τη δική του. Και επίσης, εσένα μπορεί να σε "αποπροσανατόλισε" (άλλη μια περίεργη επιλογή λέξης), σε άλλον μπορεί να άρεσε.<br />Κλείνοντας, να πω ότι προσωπικά σέβομαι όλες τις απόψεις αλλά αδυνατώ να τις εκτιμώ όλες το ίδιο...Μιχάλης Τσαντίλαςhttps://www.blogger.com/profile/15752671684990687292noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-39245092590425283202009-09-23T17:11:24.983+02:002009-09-23T17:11:24.983+02:00Σέβομαι τις ανησυχίες σου αγαπητέ ΟΞ, όσο κι αν δε...Σέβομαι τις ανησυχίες σου αγαπητέ ΟΞ, όσο κι αν δεν τις καταλαβαίνω. Δεν θεωρώ "βομβαρδισμό" την σποραδική προβολή εικόνων σε μια συναυλία, ειδικά όταν λειτουργούν με τον τρόπο που είδα στη συναυλία του Παπακωνσταντίνου (ή στις συναυλίες των Pink Floyd πριν 15 χρόνια - δεν είναι καινούργιο το φαινόμενο). Ποτέ δεν υπήρξα οπαδός των βιντεοκλίπ ή των βιντεοπροβολών αλλά σε καμιά περίπτωση δε θα έκανα "έκκληση" να σταματήσουν καθώς αναγνωρίζω και σε αυτά μια Τέχνη. Επαναλαμβάνω: το καλλιτεχνικό όραμα δεν μπορεί και δεν πρέπει να περιορίζεται. Και μην ανησυχείς, η μουσική και το βιβλίο δεν κινδυνεύουν...Μιχάλης Τσαντίλαςhttps://www.blogger.com/profile/15752671684990687292noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-31278287051342424672009-09-23T15:22:04.584+02:002009-09-23T15:22:04.584+02:00ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΜΤ
ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ...ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΜΤ <br />ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΠΕΙΣΜΑΤΑΡΗ 50ΑΡΗ ΣΑΝ ΚΑΙ ΜΕΝΑ ΜΕ ΚΑΛΠΑΖΟΥΣΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑ. Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΒΟΜΒΑΡΔΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗ ΤΕΧΝΗΣ. ΚΑΙ ΚΑΛΑ Η ΖΩΓΡΦΙΚΗ ή Η ΓΛΥΠΤΙΚΗ, ΤΟ ΚΟΜΙΚ, Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ή ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ. ΑΠΛΩΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ ΟΤΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΟΧΗΡΟ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ (ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ).Οδυσσέας Ξένοςhttps://www.blogger.com/profile/14178269464173271512noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-50189574221510814062009-09-22T23:30:43.546+02:002009-09-22T23:30:43.546+02:00Δεν θες να σου "επιβάλλουν" την εικόνα τ...Δεν θες να σου "επιβάλλουν" την εικόνα τους αλλά μήπως προσπαθείς κι εσύ να "επιβάλλεις" την άποψή σου στον καλλιτέχνη; Σε όποιον δεν αρέσει, απλά δεν πάει. Κάθεται σπίτι του, σβήνει τα φώτα και ακούει την αγαπημένη του μουσική. Αλλά όταν βρίσκεται σε συναυλία, πρέπει να ξέρει ότι θα ακούσει και θα δει αυτό που θέλει ο καλλιτέχνης, πώς να το κάνουμε; Μπορείς βέβαια να γιουχάρεις, μιας και αγανακτείς τόσο πολύ... Επίσης, έχω την εντύπωση ότι μια δημιουργική φαντασία μπορεί να εξάπτεται το ίδιο καλά και από εικόνες. Καλησπέρα!Μιχάλης Τσαντίλαςhttps://www.blogger.com/profile/15752671684990687292noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-76323472338612883712009-09-22T20:45:12.964+02:002009-09-22T20:45:12.964+02:00ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ κ. ΜΑΡΓΙΟΛΗ ΚΑΙ ΜΟΙΡΑΖ...ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ κ. ΜΑΡΓΙΟΛΗ ΚΑΙ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΑ. 1000 ΛΕΞΕΙΣ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ; ΙΣΩΣ, ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΔΕΙΝΩ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΓΑΠΩ. ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΑΚΟΥΩ ή ΝΑ ΓΡΑΦΩ 1000ΛΕΞΕΙΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΜΟΥ ΓΕΝΝΗΣΟΥΝ ΙΣΩΣ ΚΑΙ 1000 ΕΙΚΟΝΕΣ. ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ "ΤΟΥΣ" ΣΤΗΝ ή ΣΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ. ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΤΟΥΜΕ ΑΚΟΜΑ ΛΙΓΟ, ΟΣΟ ΖΟΥΜΕ !!Οδυσσέας Ξένοςhttps://www.blogger.com/profile/14178269464173271512noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-1286935363586881142009-09-20T23:02:10.527+02:002009-09-20T23:02:10.527+02:00Ευχαριστώ θερμά, στην αμέσως πιο πάνω ανάρτηση δημ...Ευχαριστώ θερμά, στην αμέσως πιο πάνω ανάρτηση δημοσιεύεται ολόκληρη η συνέντευξη με την κυρία Φριντζήλα.Μουσικά Προάστιαhttps://www.blogger.com/profile/12894297918163460373noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-53792689982083176252009-09-20T09:59:24.973+02:002009-09-20T09:59:24.973+02:00Ασχετο αλλά πρέπει να το πω γιατί έτσι μου βγαίνει...Ασχετο αλλά πρέπει να το πω γιατί έτσι μου βγαίνει.<br />Πολύ καλή η συνεύντευξη της κυρίας Μ Φριτζήλα στην Εποχή της 20/9/09.<br /><br />Γιάννης ΣτουπήςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-61903730798319283662009-09-19T20:51:09.507+02:002009-09-19T20:51:09.507+02:00Αγαπητέ Μιχάλη, με όλο το σεβασμό... νομίζω ότι σε...Αγαπητέ Μιχάλη, με όλο το σεβασμό... νομίζω ότι σε μια εποχή πολυ-μέσων, πολυ-θεαμάτων και πολυ-χώρων, σε χρόνους multimedia, multirama και multiplex όπου το πολυ-μορφικό έχει γίνει αυτοσκοπός, το κείμενο του Μαργιόλη αξίζει περισσότερου προβληματισμού! Προς τι η ειρωνεία; Δεν λέει πουθενά ότι πρέπει να υποκαταστήσουμε τον δημιουργό, αλλά ότι ίσα ίσα δεν χρειαζόμαστε κανενός είδους υποκατάστατα ή συμπληρώματα.<br /><br />Παρεπιπτόντως, τα βίντεο στη συναυλία των Μικρούτσικου & Υπογείων Ρευμάτων τα βρήκα εξαιρετικά στο πρώτο μέρος (πολιτικά τραγούδια). Εσύ πάλι μπορεί να σου αρέσουν τα βίντεο του Θανάση Παπακωνσταντίνου. Αυτό δεν αναιρεί τον χαρακτήρα του κειμένου!Μουσικά Προάστιαhttps://www.blogger.com/profile/12894297918163460373noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5852541206319119900.post-26606053748786328902009-09-19T17:16:35.318+02:002009-09-19T17:16:35.318+02:00Εγώ λέω να μπαίνει ένα παραβάν μπροστά από τους μο...Εγώ λέω να μπαίνει ένα παραβάν μπροστά από τους μουσικούς που παίζουν για να μη βλέπουμε ούτε αυτούς! Γιατί εδώ που τα λέμε, το να ακούς τη Φειρούζ και να βλέπεις ταυτόχρονα μπροστά σου έναν γυαλάκια να το τραγουδάει, μπορεί κι αυτό να σου χαλάσει τ' όνειρο...Μιχάλης Τσαντίλαςhttps://www.blogger.com/profile/15752671684990687292noreply@blogger.com