Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009

Για το "Οι φίλοι μου είμαι εγώ του Διονύση Τσακνή





ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΤΣΑΚΝΗΣ
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ
LEGEND


Ο Διονύσης Τσακνής διανύει την τρίτη δεκαετία του στο τραγούδι, έχοντας διαμορφώσει ένα προσωπικό στίγμα με τις ροκ μπαλάντες του και τις μουσικές για το θέατρο και τη μικρή και μεγάλη οθόνη. Η ιδιομορφία του νέου του δίσκου έγκειται ότι, για πρώτη φορά, ο Τσακνής ερμηνεύει τραγούδια άλλων, πλάι σε μόλις ένα ολότελα δικό του. Ξεχωρίζει με διαφορά η κατάθεση του Σταμάτη Κραουνάκη στον συγκλονιστικό «Λήσταρχο Νταβέλη» και στα παλαιότερα «Φεγγάρια» (από την ταινία «Πεθαίνοντας στην Αθήνα»). Πραγματικά, δεν έχει τελειωμό η φλέβα χρυσού που έχει χτυπήσει η μουσική ευφυΐα του Κραουνάκη, χρόνια τώρα… Εξαιρετικό και το «Χαρτομάντιλο» σε μουσική Σταμάτη Χατζηευσταθίου και στίχους του - και εκ Διφώνου ορμώμενου - Μιχάλη Γελασάκη, που επιτρέπει στον Τσακνή να ροκάρει ανεξέλεγκτα και με νόημα: «τον άστεγο που σε πουλάει ρώτα». Άξια μνείας είναι το «Ο κύριος Francois Villion» σε μουσική Νίκου Ζούδιαρη και ποίηση του Βιγιόν, και η διασκευή του γαλλικού «Un autre nom» από τη Λίνα Δημοπούλου. Αντίθετα, μάλλον διεκπεραιωτικές είναι οι συνεισφορές του Φίλιππου Πλιάτσικα - με κλισέ αναφορές σε «νύχτες», «κάπνα» και «ξίδι» - και του μουσικώς επαναλαμβανόμενου Λαυρέντη Μαχαιρίτσα. Την ενορχήστρωση υπογράφει ο Δημήτρης Μπαρμπαγάλας και υπηρετεί μια κλασική ροκ μπάντα με πυρήνα τον ίδιο στις κιθάρες, τον Αλέξανδρο Κτιστάκι στα τύμπανα, τον Αλέξανδρο Παρασκευόπουλο στο μπάσο και τον Σωτήρη Λεμονίδη στο συνθεσάιζερ. Η ερμηνεία του Τσακνή δεν περιείχε ποτέ – και δεν περιέχει τώρα - ιδιαίτερες κορυφώσεις, ούτε όμως θα απογοητεύσει το πιστό κοινό του αειθαλούς ρόκερ.

Ηρακλής Οικονόμου
(Περιοδικό Δίφωνο - Νέες κυκλοφορίες)

Δεν υπάρχουν σχόλια: