Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2015

Ένα ημερολόγιο για τον Μίκη

Σάββατο 07.11.2015

Φίλες και φίλοι καλησπέρα

Τώρα στα ... γεράματα, ζήλεψα τη δόξα άλλων και είπα να γίνω και εγώ διάσημος – όπως είχε πει και ο Άντυ Γουόρχωλ όλοι έχουμε δικαίωμα στη δημοσιότητα. Αποφάσισα, ωστόσο, να γίνω διάσημος, όχι με αυτόφωτο τρόπο αλλά ετερόφωτο – ας είναι καλά ο Μίκης× ένας είναι ο Μίκης. Αυτός είναι η αιτία, αυτός και η αφορμή.

Επειδή όμως έχουν γραφτεί τόσα και τόσα για αυτόν, για τη ζωή και την τέχνη του  – βιβλία εννοώ, όχι απλά κείμενα και αφιερώματα – σκέφτηκα να του προσφέρω κάτι διαφορετικό, κάτι εντελώς πρωτότυπο. Αξιοποιώντας λοιπόν το αρχείο μου – ας είναι καλά ο Πυθαγόρας, ο ηλεκτρονικός μου υπολογιστής, δηλαδή – του ετοίμασα, ορμώμενος  από τη συμπλήρωση 90 χρόνων ζωής, αλλά και την είσοδο στη 10η δεκαετία της ζωής του,  ένα Ημερολόγιο, αντίδωρο για τα όσα πολύτιμα και μοναδικά μας έχει προσφέρει, αντίδωρο στη φιλία και την  εμπιστοσύνη που μου έχει χαρίσει.

Το Ημερολόγιό μου αυτό, το οποίο ο ίδιος ο Μίκης Θεοδωράκης αποκάλεσε «Μεγάλο Άθλο», το βάφτισα Ένα Ημερολόγιο για τον Μίκη.  Το φιλοξενεί στον κατάλογό του ο εκδοτικός οίκος ΙΑΝΟS, ο οποίος, όπως ίσως θυμόσαστε, είχε εκδώσει  και το προηγούμενο Ημερολόγιό μου, αυτό του 2014 που ονόμαζα Το Μουσικό μου Ημερολόγιο, το οποίο είχε γίνει κυριολεκτικά ανάρπαστο – ήταν πρώτο στα πλέον ευπώλητα του είδους στον κατάλογο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ. Το νέο Ημερολόγιο ήδη κυκλοφορεί... 

Από τον ΙΑΝΟ, όμως,  θέλησαν να γίνει επίσημη παρουσίαση του Ημερολογίου για τον Μίκη. Έτσι έχει οργανωθεί μια μικρή γιορτή, η οποία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015 στο Café του ΙΑΝΟΥ, που βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας (Σταδίου 24), στις 8:30 το βράδυ. Θα μου κάνουν τη μεγάλη τιμή να μιλήσουν για το Ημερολόγιό μου και για τον Μίκη, βεβαίως, η μία και μοναδική Μαρία Φαραντούρη, ο σπουδαίος αρχιμουσικός Λουκάς Καρυτινός, ο πολυαγαπημένος στιχουργός, ποιητής και πεζογράφος Μάνος Ελευθερίου, ο πρύτανης των κριτικών θεάτρου και φιλόλογος Κώστας Γεωργουσόπουλος και ο ανυπέρβλητος σολίστ-ερμηνευτής μπουζουκιού Κώστας Παπαδόπουλος (θυμηθείτε το εκπληκτικό δίδυμο Παπαδόπουλος-Καρνέζης).   Στο μικρό μουσικό πρόγραμμα-αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη που θα ακολουθήσει θα συμμετάσχουν: η καλή μου, πιανίστρια Ντιάνα Βρανούση, και οι αγαπημένοι φίλοι, όλοι γνώστες της μουσικής του Μίκη, Ιωάννα Φόρτη (μεσόφωνος), Ιάκωβος Κολανιάν (σολίστ κλασικής κιθάρας) και Ανδρέας Μπουτσικάκης (πιάνο).  

Σε αυτή την όμορφη βραδιά η είσοδος είναι ελεύθερη. Πληρώνει ο καθένας ότι καταναλώσει. Η κατανάλωση είναι προαιρετική – οι ειδήμονες, πάντως, λένε ότι φτιάχνουν καλό καφέ στο Café του ΙΑΝΟΥ. Για να φύγει, όμως, κανείς από εκεί θα πρέπει να έχει αγοράσει, τουλάχιστον δυο αντίτυπα του Ημερολογίου!!! Χα, χα, χα...

Κάτι ακόμη σημαντικό.  Ήταν μεγάλη επιθυμία μου να συμπιεστεί η τιμή του Ημερολογίου στο ελάχιστο δυνατό, ώστε να είναι προσιτό στον καθένα. Και αυτό πράγματι το πέτυχα, χωρίς άλλες εκπτώσεις παρά μόνο μειώνοντας στο ελάχιστο τα δικά μου δικαιώματα. Η τιμή καταλόγου του καθορίστηκε,  μετά από αυτά,  στα 7,00 (ναι! επτά) μόνον ευρώ. Το οποίο σημαίνει ότι με τη συνήθη έκπτωση 10%, την οποία παρέχουν τα κεντρικά βιβλιοπωλεία της Αθήνας, μπορεί όποιος επιθυμεί να το αποκτήσει με μόλις 6,30 ευρώ!!!

Όσοι, λοιπόν, πιστοί ή περίεργοι ή βρίσκονται στα πέριξ  ή ... ή ... προσέλθετε

Χαρά μου να σας συναντήσω εκεί

Με τις ευχές μου για ότι το καλύτερο...

Καλό Σαββατοκύριακο

Γιῶργος Β. Μονεμβασίτης 
Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ
Συγγραφέας – Δημοσιογράφος
Κριτικός καί  Ἱστορικός Μουσικῆς 
ἐσχάτως  δέ καί ... καλλιεργητής! 

Δεν υπάρχουν σχόλια: